Besplatna dostava iznad 100KM
  • Košara je prazna!

Novosti

mr.ph Ivona Mišković: Farmaceuti djeluju kao produžena ruka dermatologa

Piše: beautybay.ba

“Godinu 2020. bih nazvala godinom brige za zdravlje. Zbog epidemiološke situacije zdravlje je najzastupljeniji termin u svim medijima, što se preslikalo i na kupovinu dermokozmetike”, kaže magistra farmacije Ivona Mišković iz ljekarne Cvit Likarije.

Apoteke su oduvijek bile važne karike u očuvanju zdravlja, a promjenom društvenih okolnosti mijenjala se i uloga farmaceuta. Tako danas, umjesto klasičnih, imamo apoteke otvorenog tipa koje su postale bliže pacijentu i njegovim potrebama. Jedna od takvih svakako je ljekarna Cvit Likarije, koja svojim predanim radom svakim danom podiže ljestvicu kvalitete kako sebi tako i drugima.

Ljekarna Cvit Likarije osnovana je 2003. sinergijom znanja i iskustva dvije obitelji s dugogodišnjom ljekarničkom tradicijom. Povratkom mladih snaga sa studija došlo je do zaokreta u načinu poslovanja te se više pažnje počelo posvećivati savjetovalištima i individualnom pristupu pacijentu. Taj način rada djevojke iz tima Cvit Likarije primjenjuju i u online poslovanju, izgradile su zajednicu s kojom svakodnevno komuniciraju, odgovaraju na pitanja, nedoumice i daju savjete o zdravlju i zdravom načinu života, s posebnim naglaskom na njegu kože.

Sa magistrom farmacije Ivonom Mišković, jednom od članica tima Cvita Likarije, razgovarali smo o načinu rada ljekarne, ponudi, odabiru i pravilnoj upotrebi dermokozmetike, najčešćim problemima pacijenata… Navike i želje potrošača generalno su se promijenile tokom protekle godine.

KOLIKO JE TO PRIMJETNO U CVITU LIKARIJE, DA LI JE VEĆI INTERES ZA ONLINE PRODAJU? 

– Početak 2020. godine predstavljao je veliki izazov za sve sektore gospodarstva, pa tako i za farmaceutsku djelatnost. Nakon ogromnog pritiska na ljekarne u trećem mjesecu prošle godine, uslijedio je mirni period u klasičnoj prodaji u poslovnicama. Bila je to prilika da uložimo dodatno vrijeme i trud u prezentaciju i prodaju naših proizvoda putem interneta. U suradnji s proizvođačima dermokozmetičkih proizvoda osmislili smo projekte koji su internet prodaju podigli na potpuno drugi nivo. Cijelu ovu godinu smo aktivno komunicirali s našim kupcima putem društvenih mreža, a prije mjesec dana smo pokrenuli web shop kao dodatnu platformu za prezentaciju i prodaju proizvoda iz naše ljekarne.

ZBOG ČEGA JE ODREĐENE KOZMETIČKE BRENDOVE MOGUĆE KUPITI ISKLJUČIVO U LJEKARNAMA?

– Veliki broj dermokozmetičkih brendova prepoznaje ljekarne kao idealno mjesto za plasiranje svojih proizvoda. Moje mišljenje je da tako treba i ostati. Razlika između dermokozmetike i konvencionalne kozmetike je u tome što sve dermokozmetičke kuće uz testove neškodljivosti svojih proizvoda provode i kliničke studije koje potvrđuju učinkovitost. Nadalje, farmaceut u dermatologiji djeluje kao produžena ruka liječniku koji propisuje terapiju. Nakon posjete dermatologu zbog bolesti poput akni, atopijskog dermatitisa ili seboroičnog dermatitisa, pacijent dolazi u ljekarnu po terapiju, a farmaceut mu uz savjete za primjenu propisane terapije daje savjete o nefarmakološkim mjerama te potpornoj terapiji u vidu krema, čistača i drugog.

KADA SU U PITANJU ODABIR ILI UPOTREBA KOZMETIKE, KAKO FARMACEUT SAVJETUJE PACIJENTE? 

– U principu uvijek krećemo od slaganja pravilne rutine. Vrlo često se dogodi da naše pacijentice u rutinu uguraju velik broj sastojaka, pa se pojavi crvenilo, akne ili dehidrirana koža. Na početku pokušavamo pojednostavniti rutinu na tri osnovna proizvoda – čistač, hidratantna njega te proizvod sa SPF-omNa dobro posloženu osnovnu rutinu dodajemo proizvode s aktivnim sastojcima, serume, maske ili pilinge ovisno o stanju i potrebama kože.

POSTOJE LI NEKA OGRANIČENJA, SITUACIJE U KOJIMA NISTE U MOGUĆNOSTI POMOĆI ILI DATI SAVJET? 

– Da, naravno. Uvijek u svojim odgovorima na društvenim mrežama i u svakodnevnom radu s pacijentima jasno i nedvosmisleno naglasimo kako naš savjet nije zamjena za liječnički pregled. Akne, atopijski ili seboroični dermatitis su bolesti koje zahtijevaju posjet i dijagnozu liječnika. Nakon postavljene dijagnoze naša uloga je da pacijentu pokušamo pomoći složiti rutinu koja će biti prilagođena njegovom tipu kože i životnom stilu.

ZBOG KOJIH PROBLEMA VAM SE PACIJENTI NAJČEŠĆE OBRAĆAJU, JESU LI U PITANJU ISKLJUČIVO ŽENE ILI IMA I MUŠKARACA? 

– Savjete najčešće traže žene i muškarci s aknama te majke djece s atopijskim dermatitisom. Ono što je nažalost karakteristično i za jedne i za druge je da vrlo često isprobavaju sve moguće proizvode na tržištu. Što je apsolutno krivo. Uvijek na početku pokušamo objasniti kako u dermatologiji nema čarobnih rezultata preko noći. Samo ustrajnom njegom kože i kože svoga djeteta možete doći do željenih rezultata. Posebno apeliram na majke djece s atopijskim dermatitisom koje u strahu od primjene kortikosteroida u akutnim faza bolesti podliježu utjecaju raznoraznih skupina ljudi, usudila bih se reći nadriliječnika, koji koriste ranjivost roditelja te im prodaju kreme nepoznatog sastava koje rješavaju akutne faze atopijskog dermatitisa u par dana. Da postoji sastojak koji će dermatitis riješiti u par dana bez neželjenih nuspojava, već odavno bi bio registriran kao lijek.

DA LI JE ZAISTA ZBOG OBAVEZNIH ZAŠTITNIH MASKI PORASLA POTRAŽNJA ZA PROIZVODIMA PROTIV AKNI, ŠTO ČESTO MOŽEMO PROČITATI. ŠTA SAVJETUJETE PACIJENTIMA S TIM PROBLEMOM? 

– Da, tzv. maskne su realni problem u dermatologiji koji se javio isključivo zbog nošenja maski. Imamo situacije žena sa suhom kožom lica koje su dobile akne uslijed nošenja maski. Moj savjet bi, prije svega, bio higijena. Izbjegavanje dugotrajnog nošenja jednokratnih maski. Ukoliko radno mjesto ne zahtijeva strogo nošenje jednokratnih maski, možete birati maske od prirodnih materijala koje će se primjereno održavati. Ukoliko vaše radno mjesto zahtijeva nošenje maske cijeli dan, izbjegavajte teški make up. Nježni čistač i hidratantna njega je sasvim dobar izbor za dan, a same akne tretirati lokalizirano proizvodima koji sadrže cink.

KOJI PROIZVODI SU NAJTRAŽENIJI, POSTOJE LI NEKI ZA KOJE VLADA KONTINUIRAN INTERES ILI SE POTRAŽNJA MIJENJA U ZAVISNOSTI OD ODREĐENIH FAKTORA? 

– Postoje razlike u potrošnji iz godine u godinu, ovisno o vremenskim prilikama, epidemiološkim uvjetima ili trendovima. Godinu 2020. bih nazvala godinom brige za zdravlje. Zbog epidemiološke situacije u kojoj se našao cijeli svijet, zdravlje je postao najzastupljeniji termin u svim medijima. To se preslikalo i na kupovinu dermokozmetike. Nikad dosad, kao u protekloj godini žene, pa i muškarci, nisu osvijestili važnost primjene zaštite od sunca svaki dan. Dnevna krema sa zaštitnim faktorom postala je sastavni dio dnevne rutine, a ne modni dodatak na plaži. Posebno sam sretna zbog ovog trenda i nadam se da će se zadržati. Zaista je suluda primjena palete raznih proizvoda svaki dan ako kožu nećete na primjeren način zaštititi od štetnog utjecaja sunčevih zraka. Zato, kada me pitaju koja je najbolja antiage krema moj odgovor je – ona sa SPF-om.

KOJI BREND/PROIZVOD LIČNO PREFERIRATE, POSTOJI LI NEKI UZ KOJI BEZ RAZMIŠLJANJA MOŽEMO STAVITI “ČUDESAN”? 

– U dermatologiji zaista ne postoji čudesan proizvod i ako bilo koji proizvođač na taj način označava svoj proizvod zapravo čini veliku štetu potrošačima. Naša različitost u karakterima i zdravlju preslikava se i na različitost u tipu kože i stilu života koji živimo. Tip kože i stil života ključni su kod odabira proizvoda za dobru rutinu. Ne možete istu kremu sa zaštitnim faktorom ponuditi osobi koja cijeli dan provodi u uredu i boravak na suncu joj se svodi na odlazak u dućan i osobi koja planinari. Također, ne možete osobi koja teži bazičnoj rutini ponuditi retinol kao najmoćniji antiage sastojak. On to zaista jeste, no ako ne postoji motivacija za pravilnu primjenu istog napravit ćete joj više štete nego koristi. Zaista sam sretna što bh. tržište postaje prava oaza dermokozmetičkih proizvoda. Naše dame, a sve više i muškarci, generalno veoma brinu o zdravlju kože i sretna sam što im farmaceuti mogu pomoći u odabiru idealne njege za njihov tip kože.

Izvor: beautybay.ba